26 Haziran 2016 Pazar

PAZAR KEYFİSİ ''GEZGİN SEYMEN BOZASLAN İLE MİNİ BİR RÖPORTAJ''

     Sosyal medyadan takip ettiğimiz gezginler. Bizim yapmak isteyip yapamadığımız gezileri, gördükleri ülkeleri, paylaşımlarını, önerilerini keyifle ve merakla takip ediyoruz. Seymen Bozaslan da takip ettiğim, çok gezenler kulübüne üye olan gezgin bir arkadaşımız. Benim gibi merak edenler için, kendisi ile mini bir röportaj yapmak istedim. Kendisi beni kırmadı sağolsun. Benim ve sizin merak ettiğiniz soruları cevapladı. Haydi okuyalım.

   Umarım gezgin olmak isteyenlere ilham verir :)


1- Öncelikle sizi tanıyalım..

     1987 İstanbul doğumluyum. Futbol hakemliği yapıyorum, Medya şirketinde reklam sektöründe çalışıyorum. 


2-Yazma fikri nasıl oluştu. Normal güncel yazılar yerine seyahat yazıları yazma serüveni nasıl başladı?


     Oldum olası, seyahat etmeyi seviyorum. Sürekli yeni yerler keşfetmeyi ve bunları insanlarla paylaşmaktan keyif alıyorum. Önce kendi çevreme anlatıyordum. Fakat sonrasında arkadaşlarım çok sıkıldı :) Bende yazmaya karar verdim. Eskiden sadece fotoğraflardım. Şimdi ise, fotoğrafları hikayeleriyle anlatmaya çalışıyorum. Sonrasında kapı kapıyı açtı. Çok Gezenler Kulübü, Gezimanya derken, gazete dergilerde yazılarım yayınlanmaya başladı. Farkettim ki, yazmak gerçekten keyifli bir rahatlama yolu. Hem kendimi mutlu hissediyorum hem de insanlara heyecanımı anlatıyorum. Yapacakları seyahatlerde ufak bir yönlendirme sağlıyorum.


3-Gezeceğiniz yerlerin rotasını nasıl yapıyorsunuz? Bütçenizi nasıl planlıyorsunuz?


     Bir yere seyahat etmeye karar verdiysem. Sadece orası ile kalmamam gerekir diye düşünürüm. 100 km batısı güneyi kuzeyi güneyi nerelerde neler var onları da araştırırım. Sonuçta kaç kere gidiyorsun dönüşü 1 gün geç yap ama şurayı da gör diye motive ediyorum kendimi. Rotalar genellikle turistik alandan çok local yaşamı gözlemleyeceğim yerlere oluyor. Bu durumu planlı yaptığınızda da, bütçenizi daha güzel ayarlayabiliyorsun. Örneğin, haziran ayı seyahatim olacaksa biletini ocak ayında alırım. o 6 aylık sürede, ulaşım ve konaklamayı öderim. Böylece çok yıpranmadan keyifle tatili yaparım. Bu sistemi oturtunca daha çok gezmek istiyorsun.


4-Seyahatlerinizde sizi şaşırtan, ''bu kadar da olmaz'' dediğiniz bir şey oldu mu?


     Fransa'da fransızca bilmediğim için Strasbourg Gar'ında yoğun bir tacize maruz kaldım. Görevli kadının neden fransızca öğrenmiyorsun sorusuna gerek duymadım cevabı ortamı biraz gerdi. Sonrasında, ingilizce bildiği halde el kol işaretleriyle anlaştık. Biletimi 15 dakika süren mücadele sonrasında alabildim.


5-Seyahat etmek için can atan ama bir türlü karar veremeyenlere öneriniz nedir?

·         Klişedir. Ama tatil arkadaşınızı gerçekten iyi seçmelisiniz. Dediğim gibi tarzınız yeni yerler keşfetmek, tanımak ise sizin temponuza ayak uyduracak birini bulmalısınız.
·         Bence seyahatlerinize en az 3 , en fazla 5 kişiyle gitmeye çalışın. Maliyet ve eğlence açısından daha memnun edici oluyor.
·         Gideceğiniz şehri oralı gibi yaşayın. Nasıl mı ? Maça, konsere,sergiye gidin. Foursquare uygulamasından popüler kahveci ve restaurantları bulun. Bu çok işe yarıyor.
·         Tripadvisor uygulamasını ve gideceğiniz şehrin haritasını telefonunuza indirin. (Offline çalışıyor)
·         Toplu ulaşım yerine, Bisiklet kiralamaya veya yürümeye çalışın. Bu şehirde daha çok ayrıntı görmenizi sağlar.
·         Yurtdışında yabancı dil korkun asla olmasın. Bir şekilde anlaşıyorsun.
·         Sabah erken uyanın ! Bir şehrin en güzel zamanı sabahları olur.
·         Buraya kadar geldim. Şurayı da görmeden dönmemeliyim düşüncesi çok önemli ! Bu yüzden, gideceğiniz şehrin çevresini hatta köylerini iyi araştırın lütfen.
·         Yükünüz az olsun. Valizi olabildiğince küçük yapmaya çalışın. Hatta seyahatiniz 1 haftayı geçmeyecekse büyük bir sırt çantası yeterli.
·         Konaklayacağınız hoteli veya hosteli booking gibi sitelerden baktığınızda daha pahalı görürsünüz. Bunun sebebi hotellerin booking’e her rezervasyon başına %25 ödemesinden kaynaklanmaktadır. Bu yüzden konaklayacağınız hoteli booking gibi sitelerden seçin.  Ama rezervasyonu direkt hotel ile iletişime geçerek yapın derim.






Keyifle okuyun & iyi pazarlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder